12 August 2011

bulan posa dan aisha ..



salam ols...

wa.. mcm mcm mau cer tp mls nk menaip .. dulu kan main lagi berkobar.. atleast a week a stori .. wakakakakkaaa.. harapan menggunung takat bukit lagong ja..

bulan posa bulan augus sudah tiba.. so posa pun sudah 14 hari ini hari.. aku..? Alhamdullillah still full.. syukran syukran ..

dan .. still full BF.. apa itu BF? .. breastfeeding ...

to date dah 3 bulan 2 minggu .. dan stok gak makin hari makin ok.. rezeki Aisha..

nk stori.. bulan posa ni la bulan terhasilnya Aisha (.. sensored kejap ..) tak cayer.. sebab last menstruel first day aku adalah b4 posa pertama.. so.. teeeeetttttttt

masa ujung2 posa.. dh riso dah.. riso sebab apsal tak dtg bendera jepun.. ke ada rezeki aku nk full tahun tu.. waaaa.. first time full posa.. sapa tak syok .. yelah sebab aku ni kan tegar setiap bulan..

aher2 posa jugak.. aku nyer feel badan semcm.. pening2.. panas2.. dah la masa tu aku @ hubby village .. nun jauh di sana.. perjalananan more tahn 8 hr.. nasib baik singgah2.. then nasib baik gak tak wek wek.. cuma aku ke angol-lan .. nk tdo jer .. kalu wat kereje umah mesti cepat penat..

balik dr kpg.. seb baik balik cepat..dlm keta aku zzz kalu tak aku pening.. then takleh duduk depan.. so enche' hubby sorg2 bw keta.. adik dia pun zzz..

next day kat umah aku..

aku p cek cek sendiri guna manual.. mmg sah nyer.. cuma nk kepastian.. ptg tu gak ajak enche' hubby g klinik cek..

kat klinik, Dr tu pun guna kaedah yg sama cam aku .. so.. so sossoooooooo.. positip ler..

satu berita yang menggembirakan

mama cakap :: nasib baik tak jadi paper .. sebab aku berjaya menempuhi journey balik kampung yang sooooooooooooo long ..

sejak itu, mcm2 perkara yang di buat .. dr A - Z .. dr Aliff -- Ya .. semuanya pasal baby.. nk wat yang terbaik.. biarla org kata tak elok buat preparation awal2.. tapi aku.. 2 bulan sudah shopping barang dia.. nk wat camner .. ambik pepatah.. sikit2 lama2 jadi gunung...

hari ni aisha sayang dah 3bulan 19 hari ada lagi 12 hari lagi dia nk 4 bulan.. last check kat klinik aritu.. berat 6.8 .. tgk bodi semangat .. yg paling semangat pipi nyer itu.. skrng aisha dah pandai meniarap.. stat meniarap kat umah BS.. waaa sedih sbb bukan ummi yang first tgk. xpe2..

skrng pun dah pandai nk ngamuk ngamuk manja.. camner tu? ala nangis yang bukan sebenar dan bukan ber air mata.. biasa la nk bermanja manja gitu..

aisha aisha.. kasih sgt kat cha cha..

skrg pun kalau dapat tgn tu.. mmg tak mo lepas..kalau di tarik.. opkos akan ada bunyi dan lagu..
kdg2.. bukak gak boxer tu utk biarkan aisha xplore tgn tgn dia..

aku? as ummi.. seronot sgt sbb tiap tiap hari tgk apa yg aisha buat.. changes dia.. feel dia yang kadang2 wat aku terhibur walaupun penat .. kadang2.. bila tahap kesabaran itu dh kurang akibat penat dan ngantok.. aisha juga jadi mangsa marah yang minor.. tapi pas tu biasa la menyesal tak sudah sbb teringat2 reaksi dan muka aisha bila nangis.. menangis perlukan perhatian..

ummi minta maaf sgt.. maaf sgt sgt ..

tapi apa2 pun aku tetap SUPER MAK !!!

seksa sungguh time zzz

stating nk move sana move sini

yeah yeah .. try to push up..

jgn kacau saya.. i love BB TV


Nur Aisha Saffiya ... ummi sayang kasih cinta cha cha...

adios...
-niza-

No comments:

Post a Comment