02 February 2011



salam...

dah masuk bulan Februari Tahun RABBIT... uhuuuu... mr belog pun rasa cam nak kasi pang jer kot kat aku sebab lama sgt nk kasi mr belog makan a.k.a apded belog...

macam macam nk kasi mr belog mkn tapi tahap M aku mengatasi segala nya..hihihiihihi

keje kat opis, mcm biasa tiap ari dtg yang baru... huhuhu .. walaupun yang lama belum kesudahan tapi ku pasti akan mengharungi jua...

nk kasi cter pasal aper yer...

lawatan rutin en'hubby
masa en'hubby dtg last 2 weeks... kitaorg pusing area klang valley (xder la broad sgt !) g top - up brg bb yang masih lagi belum ada... en'hubby sooooooo Xsisted dpt cr katil a.k.a playpen yang dia suka... walaupun aku nk katil kekayu yang ada di IKEA... huhuhu... xper janji cute kan...then g jenjalan lagi tgk apa lagi brg nk beli... ada yang masih dlm wish list sebab apa yang penting masa sekarang brg apa yang akan guna dulu... g kedai bb tunjuk kat en'hubby apa jer barang keperluan bb.. oh dia kene juga tahu 1000% hal produk bb tau !!!

skrng dh ada brg ckit kat ober the sea - di rumah sana - sebb dah 30 kg dah diangkut balik on 240111 ... naper la ada had till 30kg jer!... alangkah best kalu bole tambah lagi luggage tu.. kat umah ada lagi box yang nk diangkut, dlm keta lagi... hahahaaaa....

biasa la bila tahap M melanda, barang dlm kereta pun mls nk angkut masuk umah... janji kereta kemas... dan tak kotor..??? keta dah 2 bulan xbasuh.... hihihihiiiii
alasan: mls nk tunggu ...

misi seterusnya bagi melengkapkan wish list yang ada -- mengepau adik beradik yang lain agar menghadiahkan anak buah mereka ini mengikut wish list yang tersedia... hahahahaha

perubahan
buat masa sekarang, tarikh ini berat aku dah sama cam berat en'hubby... maybe beza 1kg.. beza kat saper? tanya lebih lebih -- aku pang... hahahahahhaaaa

kaki dan betis dan peha dah seumpama FIONA dalam cter SHREK... huhuuhuhuh.. sedih...camner ni

tapak kaki pun dah gitu...

lengan? masih konsider OK kot ???

baju kurung cuma yang kain part pinggang nyer yang terlebih saiz jer leh guna... seluar plak hanya yang bergetah a.k.a kesimpulannya seluar maternity jer la...

both pics masa perut umo 26weeks = kecik jer...


jantina bb ayah dan ummi
dua kali g scan dua kali sama jer.. tapi anything can happen kan.. bagi kami ber2.. its ALHAMDULLILLAH... nama 4 both jantina pun dah cari... tapi en'hubby mcm xnak mengalah jer... nk gaks nama yang dia pilih... ke papepun wait and see jer la...

nnti bila dah masuk 30 weeks, baru la leh kasi heboh kat org apa jantina bb (hanya person tertentu jer la -- tadak kerejo nyer aku nk announce satu dunia etc. dlm FB ka... groupmail ka) ... tak semua boleh share awal awal ...

bb
bb skarng ni semakin AKTIF - too happy to feel its !!! ... kalu dulu-dulu, mlm hari akan nampak cam ada bende timbul kat atas kulit perut... tapi skrang tiap masa dapat rasa dia go go around the world... bak kata en'hubby... dia berenang... hihihiiii

kalau bercakap ngan bb (peduli aper kalu org nampak aku cakap sensorang) dia mesti ada kasi respon... huhuhuuuu.. I LOIKE sungguh !!!


ayah dan ummi
skrang kami ber2 tgh me-Lengkap-kan diri dengan ilmu ilmu yang patut ada utk jadi parents yang TERBAIK untuk bb kami... apa yang penting KERJASAMA...

skrang pun aku tgh dok pulun membaca + me-layanZ agenda Penyusuan IBU... seronot sekali bila join the group... jenjalan blog sana sini membaca al kisah mereka dalam aktiviti menyusu anak-anak mereka... oh !!! sungguh sudah ke-ibu-an aku ini... hihihihi

sekian dulu yer..

adios ...
-niza-

1 comment:

  1. bagus2..ilmu kenak ada..mun sik tauk boleh tnyk aku..mana yg aku tauk aku padah kau...

    p/s:masih geram sbb blog aku sik updated..huhuh

    ReplyDelete