27 August 2010

hometown

lastly... ... aku dah kat umah sendiri, bersahur ngan masakan mak yang sedap walaupun simple, daripada minum air masak jer masa kat umah di Malaya sana...

semlm macam macam seribu juta kisah... pasal tren, pasal big bos, pasal flite... o yerks, aku tak tido pun dlm flite sbb aku dok kira the masa bila la nk landing ni.. terasa amat bosAn dalam flite.. bak kata org sarawak.. lejuk dah nait belon a.k.a muak dah naik flite ni... wuhaaaaaaaaaaa

masa aku menaip n3 ni, semua org dlm umah xcept enche' hubby, sibuk get ready nk g keje

oo..arini jumat, selangor cuti sempena Nuzul Al-Quran, sama gak ngan beberapa state yang lain, so aku balik umah di Borneo + ngan cuti merdeka...

smlm masa kt opis... petang la, akibat aku dah bosan nk wat keje yang ada .. aku g la lepaking kat meja kak P.A., tgh duk sembang2 (masa tu big bos takder, dia g meeting....) tetiberr pejabat Dato' KP kol then bagitau yang big bos aku ni kene g meeting kat Putrajaya arini (Jumaat, 27 Ogos)... masa tu mmg terkejut gak aku, yelah kan cuti, tp hakikatnya wilayah maner der cuti... masa bos aku balik dr meeting (aku dh ada dlm bilik ku sendiri), kakak P.A. pun inform la kat dia pasal meeting tu... korang nk tahu apa jawapan bos aku...

P.A. : Dr, tadi c polan tepon, Dato' KP suruh g meeting kat Putrajaya esok
Big Bos : ha, aper... eh esok kan cuti...
P.A. : Putrajaya mana der cuti...
Big Bos : ala... tak nak la aku, aku nak cuti...

then aku menyibuk jawab dari dalam bilik..

meeting jer la, kata Berkhidmat untuk Negara, kan Saya Yang Menurut Perintah...

jawapan big bos aku : aku lastikssss ko karang... eeee. takut takut nyer.... hihihihihihihi

waaaaakaaaaaaaaaa... suka nyer aku kene kan big bos....

**** petang tepat jam 5pm, dari jam dalam bilik aku ler ... aku terus kuar opis, balik umah utk bersiap sedia nk balik ... check in kat Kl Sentral, cam biasa...

ini lagi ada kesahnyer, pertama kali dalam hidup ku ini, naik ERL aku tak duduk langsung dalam train tu... mau nyer lenguh kaki aku... ni sebab pihak ERL ni kasi merge itu transit ngan express atas sebab bulan posa kot sebab nya aku baca notis, start 6pm, both train will be merge (erkk.. cam betul jer ayat aku ni)

dah la train penuh, aku rasa dah sejibik komuter... train tu main singgah singgah kat setiap stesen ERL yang ada, op kos la aku lambat tiba di KLIA.. memang pon.. org dah announce berbuka baru aku jejak kakiku d Level 5, KLIA...

dah la tren tu padat, leh pulak dia terlajak stesen, kalu tak silap masa tu dah ter over shooooot kat stesen Salak Tinggi... kelakar tak kelakar... masa di berenti kat tengah tengah rail, pas terlajak la ni... aku pun musikil, takkan dia nk suruh penumpang turun jalan kaki kot...
mau mati garing nnti, ye la kan elektrik voltan tinggi tu...

tapi tidak yer, tren tu leh reverse balik, lucu kan.. semua penumpang yang ada gelak sesama sendiri... yelah lucu jerlsss.. kelakau tul...

ni pics yang sempat aku ambik... tk ambik bebanyak pun ...

I MALU la...hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi


selamat landing kat kuching international airport
org ni dia tengah cek apa apa yang peliks kat sayap

yang kecik tu MAS Wing, flite utk internal sarawak jer...

Tepung Pelita, dessert aku masa buka posa,,, cerlas.. sodappppp

kaki ngan shoe yang huduh, kaki penat yang tak dapt duduk dalam ERL... uwaaaaaaa

Stesen Salak Tinggi selepas reverse.... hihihihihihahahahahah


*****************************

ini mamameow aku, ni aksi sama ada sengih atau tido ngan mulut senget

waaaa... miss u so much, mlm tadi dia tdo mana agak nya.. mesti ma meow ter tunggu tunggu kan...
mesti ma meow g duduk kat tepi pintu jer... windu la kat dia...

comey + switsss nyer dia tdo...

No comments:

Post a Comment